Taner Güdükoğlu
Bir girişimci için en heyecanlı dönem, fikrin pazara sürülme aşamasıdır.
Bu aşamadaki en önemli dönem ilk ikna turlarıdır. Ailenizi, çalışmak istediğiniz ekip arkadaşlarınızı, varsa potansiyel yatırımcıları, işin içinde yer alacak diğer tedarikçileri, iş ortaklarını ikna etmek zorundasınız, yoksa yolda tek başınıza ilerleyemezsiniz.
Bu paydaşlardan gelecek geri bildirimlerle fikriniz daha da olgunlaşacak, ardından pazarda ‘gerçek müşteri karşısında’ test edilmeye hazır hale gelecektir.
İkna dönemi
Bu yüzden aşağıdaki ilk 5 adımı takip ederken müşteriye hazırlık ve paydaşlara hazırlık ayrımını sürekli göz önünde bulundurmalısınız. Çünkü vaadinizi ya da iş modelini önce paydaşlarınıza net bir şekilde anlatamazsanız, onları ikna edemezseniz bir sonraki aşamaya geçerken ihtiyacınız olan maddi ve manevi destekten mahrum kalabilirsiniz.
Buna göre fikrimizi önce paydaşlara, sonra müşterilere sunmak için tamamlamamız gereken ilk 5 görev ne olmalıdır?
İLK 5 ADIM
- 1. En önemli görev: Vaadini belirle.
- 2. Müşteri profilini belirle.
- 3. Tüm paydaşlara karşı ana mesajlarını çıkart.
- 4. Girişimine basit bir kod adı koy.
- 5. İş modelini hazırla.
Özellikle dikkat çekmek istediğim kısım, markalaşma sürecinin ilk 5 adımında Marka, Logo, Kurumsal Kimlik ya da Web sitesi gibi ilk akla gelen materyaller yer almamalıdır.
Çünkü bu ilk 5 adımda önemli olan şey iş fikrinin ispatıdır. Marka ve logonun başlangıçta neden çok da önemli olmadığını Google örneğini anlattığım bu yazı ile daha da net anlayabilirsiniz.
Eğer ilk 5 maddeyi bitirdiyseniz ve bir profesyonel görüşü almak isterseniz, hazırlıklarınızı [email protected] adresinden bize gönderebilirsiniz. Muhtemelen birkaç gün içinde size yorumlarımızı iletiriz.
İKİNCİ 5 ADIM
- 6. İlk reklam ve ilk landing page’ini hazırla
- 7. Parametrelerini azalt ve ilk tekliflerini hazırla
- 8. Tek sayfalık pazarlama planı oluştur
- 9. İlk kampanyanı başlat
- 10. Sonuçları analiz et
Para harcamayın
Girişimcilere, bu 10 adımı tamamlayana kadar mümkün olan en düşük bütçeyi harcamalarını öneriyorum.
İyi bir iş fikri, iyi bir pazarlama planı ile desteklendiğinde sadece birkaç forumda bile ücretsiz tanıtım yapılsa, belli oranda geri dönüş alacaktır. Belki hemen satış olmaz ama bir soru ya da bir yorum ile bir ilgi olduğunu anlarsınız.
Hiç etkileşim olmuyorsa bir şeyler ters gidiyor demektir.
- İyi bir iş fikri ücretsiz tanıtım ile dahi belli oranda geri dönüş alır.
Dijital reklam bütçenizi artırarak çözüm aramaya çalışmayın. Onun yerine vaadinizi, mesajınızı, hedef kitlenizi gözden geçirmeyi deneyin.
Ne zamanki belli bir etkileşim elde etmeye başlarsanız, o zaman yavaş yavaş para harcamaya başlayabilirsiniz.
Girişimci olarak amacınız en düşük bütçe ile etkili sonuç veren bir değer önerisi yaratmaktır.
Google'ın ilk yılları
Google'ın markası mı yoksa değer önerisi mi daha kıymetli? Okumaya bu yazıdan devam edebilirsiniz.
Driving business growth through high-quality leads and effective engagement strategies.
Latest Blogs
Get In touch
Fyi Workplace Küçükbakkalköy, Ali Ay Sk. No:19, 34750 Ataşehir/İstanbul
@ The Box. All Rights Reserved